Gode oplevelser til anbragte børn

45.250,00 kr. 100.56% af 45.000,00 kr.

56

crowdfunders
udløbet
Diana Gertz @5084381487

medlem siden 12. april, 2020

Om projektet

Dit bidrag går direkte til gode oplevelser for børn på danske børnehjem!

Over 2200 børn bor lige nu på børnehjem i Danmark. Størstedelen af dem bor der som konsekvens af forældre med alvorlige psykiske lidelser, misbrug og vold. De fleste af de her børn har meget lidt eller ingen kontakt til familie og andre relationer.

Sommerferier, weekendture, fødselsdage, biograf, legeaftaler. Alt det de fleste børn tager for givet, har de her børn ikke bare lige adgang til. Tendensen blandt anbragte børn på institution er, at de er på institutionerne mere og mere. Dag ud og dag ind.

Derfor har de brug for gode oplevelser!

Oplevelser som de selv er med til at forme, og som giver dem et pusterum fra en tung hverdag - og allervigtigst et fællesskab som minder og det du og jeg har med vores familier.

HVAD ER FLYV?

Projekt Flyv skaber gode oplevelser og gode omgivelser for børn på opholdssteder i Danmark.

For alle projekter gælder det, at børnene får lov til at ønske sig præcis det, der giver allermest værdi for dem og deres liv på opholdsstedet. Vores koncept tager udgangspunkt i en ønskeseddel, som børnene skal udfylde. Det er nemlig dem, der er eksperter i deres eget liv og ved, hvad de har lyst til. Det vigtigste for os er nemlig, at det vi bidrager med, er præcis det, der er allermest brug for.

HVAD SKAL PENGENE BRUGES TIL?

Vi har indgået aftale med 3 institutioner om pilotprojekter i 2020:

HOSTRUPHØJ: Socialt medarbejderarrangment i forlængelse af faglig temadag.

PAIDEIA: Oplevelsedag for børn i alderen 4-18 år, som bor på børnehjemmet.

DEN GAMLE BRUGS: Etablering af gamer-rum til unge i alderen 14-20 år, som bor på børnehjemmet.

Det er disse tre pilotprojekter, som vi søger funding til. Pengene skal gå til udgifter i forbindelse med aktiviteter, mad og drikke til børn og medarbejdere, materialer til faciliteter, arbejdsløn til håndværkere og transport. Altså, alt fra en gamer-stol, til en klovn. Dit bidrag går udelukkende til dette. Vores tid er 100% frivilligt arbejde.

HVEM ER FLYV?

Team Flyv består af Heidi, Sarah, Sylvia og Diana. Tilsammen har vi mange års erfaring inden for kommunikation og eventplanlægning. Med Flyv ønsker vi at drage fordel af vores stærke netværk, kommercielle relationer og vores evner som eventplanlæggere, til at skabe gode oplevelser til anbragte børn og deres omgivelser. Vores tid og indsats med Projekt Flyv er baseret på frivillighed.

UDTALELSE

"Projekt Flyv arbejder med at skabe gode oplevelser for børn og unge, som har det svært.

De unge som bor i Den Gamle Brugs, er der oftest 24/7 og 365 dage om året. Derfor er det af stor betydning for dem og deres udvikling, at de omgivelser som de vokser op i, er rare og dejlige og med gode aktivitetsmuligheder.

Projekt Flyv er med deres store indsats med til at opfylde et ønske fra de unge om et gamer-rum, hvilket vil være med til at kunne skabe nye muligheder for fællesskaber og aktiviteter blandt de unge og deres kammerater".

Morten Jacobsen,  leder af Den Gamle Brugs
Shout out
Minimumsbeløb 20,00 Tusind TAK. Hver en krone gør en forskel for anbragte børn! Flyv-teamet tagger dig i en takke-story på Instagram.
Happy dance
Minimumsbeløb 250,00 Flyv-teamet laver en happy dance som tak! Vi deler dansen, og tagger dig i vores Instagram story.
Flyv's officielle mulepose
Minimumsbeløb 500,00 Som tak får du en limited edition Flyv mulepose i god kvalitet, som muligvis kan gå hen og blive den nye kähler vase.
Flyver sjusser
Minimumsbeløb 1.000,00 Flyv-teamet inviterer dig til en flyvende (og corona-venlig) fredagsbar med flyversjusser i 2021. Her vil fortælle mere om projektet og vores læring fra de tre pilotprojekter. Samt udføre en happy dance live.
Bronze sponsor
Minimumsbeløb 2.500,00 Som sponsor vil dit/din virksomheds navn blive nævnt på vores hjemmeside. Og ikke nok med det, du modtager også en Flyv mulepose, som du kan flashe på din vej rundt i byen.
Sølv sponsor
Minimumsbeløb 5.000,00 Som sølv sponsor vil dit/din virksomheds navn blive nævnt på vores hjemmeside. Derudover får du 1 times rådgivning og sparring med de to partnere i Kiwibirds Sarah Holmslykke Offenberg og Sylvia Mark, med fokus på strategisk og målrettet eventmarkedsføring eller planlægning af sociale/faglige events.
Guld sponsor
Minimumsbeløb 25.000,00 Som guld sponsor vil dit/din virksomheds navn blive nævnt på vores hjemmeside. Derudover får du en 3 times workshop for op til 8 personer med fokus på idégenerering, udvikling af eksisterende format eller eventudvikling. Workshoppen afvikles af moderator Heidi Lily Christiansen og partner i Kiwibirds Sarah Holmslykke Offenberg.
Partnerskaber