Med al den erfaring vi har opsamlet de sidste 12 år indbygget. Hvorfor skulle du det ?
Den primære grund er, at man som organisation gerne vil have noget mere fokus på ens egen projekter, ikke mindst fra pressen, og for at de ikke forsvinde i det store crowdfunding landskab kan man med sin egen platform få dirigeret opmærksomheden hen til ens egen platform, og de projekter der ligger der. Mange foreninger, organisationer, virksomheder o.a leder også efter at skabe noget merværdi for deres medlemmer/kunder.
En crowdfunding platform er én af de mange muligheder der findes. Dels for at holde medlemmerne (kunderne) tættere på sig selv, og dels for at styrke ens (fælles) forretningsgrundlag. Derudover sender det et godt signal. Et signal om at man er med til at støtte iværksættere - hvad enten det er i lokalområdet eller blandt medlemmerne. Man tager et ansvar for udviklingen - til fælles bedste.
For 5 år siden startede vi med, at tilbyde danske kommuner (erhvervsservice) muligheden for at kommunen kan få deres egen (reward) crowdfunding platform.
Oplægget var, at give en kommunens iværksættere og foreninger en mulighed for - sammen med den lokale erhvervsservice - at flere til at vælge crowdfunding som en måde at skaffe kapital på. Dette giver den lokale erhvervsservice endnu et tilbud på hylden, når man rådgiver og hjælper de lokale igang.
I denne løsning tilbyder vi, at man lejer en white-label løsning af os, med eget visual ID. En intro workshop til de ansatte der skal sidde med det i kommunen, og selvfølge sparring hele vejen igennem.
Vi arbejder med to modeller.
1) Vi stiller løsningen til rådighed, og kommunen har selv dialogen med iværksætterne
2) Vi stiller løsningen til rådighed, og vi har dialogen med iværksætterne
Vi anbefaler dog næsten altid løsning 1) da de bedste resultater kommer ud at en lokal forankring, og ved at den lokale erhvervsservice tager den indledende dialog med iværksætterne.
Budgettet for denne løsning er individuelt, da det kommer an på hvordan opgaverne fordeles. Men typisk ligger en løsning 1) på omkring 35.000 kr. i opstart, og cirka 40.000 kr. i årligt abb., hvorved de lokale projekter kan friholdes for vores 9% succesprovison, og dermed kan bruge den lokale crowdfunding platform gratis. Abb. prisen genforhandles hvert år, alt efter aktivitet.